Bofors namnbyte och logoskifte

Som alla vet vid det här laget så har Bofors IK bytt namn till BIK Karlskoga. Nu skiftar man också logga. Personligen så gillade jag verkligen Bobcats och inte minst också det snygga emblem som man använde sig då utav. Men loggan som de nu valt får mig mer att tänka på en serietidning än en riktig ishockeyklubb. Det verkar som om man hellre satsar på ishockeyn än på loggan. (då det gäller pengar) Stackars den byrå som har skissat upp denna logga. För vem som helst hade kunnat gjort den bättre i alla fall enligt mig.



Personligen med Photoshop, eller In Design så hade hade vem som helst fått fram en snyggare logga. Och förresten vad är det för fel på loggan som man hade?

Jämför själva vilket som är snyggast...



Personligen så tycker jag att man kunde behållit Lokatten eftersom det är inte många lag som just har detta djur som logga. Sedan kunde man ju faktiskt bara ha kallat sig Karlskoga IK Bobcats. Då hade man ju kallat laget KIK Bobcats eller liknande. Samtidigt förstår jag verkligen egentligen inte till namnskifte över huvudtaget. Bofors Bobcats har ju varit ett ganska väl förankrat namn och det vore ju kul om man kunde anknyta Bofors till annat än kanoner och kulsprutor.... eller??