Timrå, Växjö och nyförvärv

Idag bekräftar aftonbladet att Vladimir Mihalik, 25 har skrivit på för Timrå ik. Backen sägs vara en stor person (storvuxen) med sina 202 cm och 111 kg. Enligt uppgifter rör det sig om ett lånekontrakt för att rädda Timrå bort från Kvalserien, även om jag tror att det är orealistiskt att kunna undvika detta då man bara skrapat ihop 41 poäng i elitserien. Det blir en lång väg att vandra till övre delen av serien, backen får nu troligtvis vara med och spela kvalseriespel för att rädda Timrå från att hamna i allsvenskan i vår.

Växjö och Frölunda har tidigare gjort klart med sina spelare: Växjö plockar till sig Tomas Netik som är en liten och snabb gynnare med näsa för målet. Frölunda plockar in en norsk talang vid namn Mats Rosseli Olsen.

Färjestad?? Nej man plockar inte in någon spelare alls innan transferfönstret stänger. Man har sedan tidigare gjort klart med Stefan Meyer och det verkar som om man är nöjda med detta.

Även om experterna inte tror att Carlsson i Fbk är en guldtränare så misstänker jag att man har goda chanser. För det första så var Leif Carlsson en av guldmedaljörerna då Färjestad firade guld i våras. Med andra ord: han vet visst hur det är att vinna guld och har dessutom sett hur Tommy Samuelsson har skött sin verksamhet. Givetvis tror jag att Leif visst kan bli en guldtränare bara om han jobbar hårt och hjälper laget på bästa sätt, det har vi redan fått se så jag är inte orolig för att Leif Carlsson styr skutan. Man har nu äntligen vänt trenden och jag tror att med Leffe och Adde och jöjje så kan man stå på torget i vår igen. Färjestad bk har ett underligt sätt att kämpa sig upp på banan igen och ta hem hela elitserien. Så tvivla inte fans jag tror att Färjestad nu har goda chanser till att fira på torget i år igen.