Erixon anländer Grundel lämnar

Nu står det alltså klart som jag skrev tidigare att Sebastian Erixon ansluter till Färjestad. Sebastian har skrivit ett tvåårs kontrakt med Färjestad. Hans pappa spelade också för FBK sedan tidigare och därmed sluter han cirkeln kan man säga. NWT skriver följande om Erixons flytt:
"Sebastian har firat SM-guldet grundligt med Växjö.
– Ett fantastiskt minne för livet och sättet vi avgjorde på kunde inte ha varit bättre. Det var jäkligt roligt.
Ändå väljer han alltså att lämna Växjö nu.

– Det var inget svårt val. Det kändes helt rätt när Färjestad hörde av sig. Jag har alltid velat spela i FBK."

Enligt uppgifter är Erixon en klassisk tvåvägsback som tycker om att följa med i anfallen. Dessutom känner Erixon också Martin Röymark och Tomas Skogs sedan tidigare.

På hemsidan berättar också Sebastian Erixon att hela hans släkt finns i Karlstad så att han kommer garanterat att trivas.
"Karlstad är inga nyheter för mig direkt. Hela pappas släkt finns ju där och jag har spenderat många av mina barndomssomrar i Karlstad så jag känner mig hemma." Säger han bland annat.

Att han nu ska dra på sig tröjan med Färjestads emblemet ser han verkligen som något stort.
"Jag fick redan som barn lära mig att stå upp för Färjestad BK då alla mina kompisar höll på andra lag, men jag då av naturlig anledning höll på Färjestad. Jag har fått chansen att komma till en proffsig klubb och jag ser fram emot det här jättemycket." Säger backen.

Leif Carlsson berättar följande för media om värvningen:
"Vi var intresserade av Sebastian redan innan han valde Växjö så vi är mycket glada att vi kunnat värva honom till oss".

En annan väntad nyhet är att Grundel nu lämnar Färjestad bk.
"Jag förstår om det finns de som är besvikna på att jag inte stannar i FBK. Men förhoppningsvis tackar de mig den dag jag återvänder som en bättre spelare, säger FBK-backen och trotjänaren." Säger han till Nya Wermlands Tidningen under dagen.

Grundel meddelar också att han inte är säker på vart han hamnar men han saknar inte kontraktsförslag i dagsläget. Han vill däremot att det ska kännas rätt och vill ha en mer offensiv roll framöver, något som han menar inte har fått i Färjestad.

Färjestad har nu egentligen bara en forward och en back till sedan är laget fulltaligt. Jag har också en känsla av att Nygren också nu överväger ordentligt på en comeback i Färjestad och att forwarden som ska presenteras inom kort är John Persson. Om det inte blir John så kommer man att hitta en annan som är likvärdig Rajala men som inte har samma prislapp.