Wikstrands planer

Mikael Wikstrand vill stanna i Färjestad. Det meddelade expressen nyligen.

Så här står det i en artikel från Expressen:
"Mikael Wikstrand är utlånad av Ottawa till Färjestad och var i början av juli på klubbens talangläger tillsammans med andra spelare som draftats av klubben.

Svensken imponerade stort på NHL-klubben och tanken är att han ska vara med på deras ordinarie träningsläger - något som krockar med SHL-premiären.

Wikstrand har dock inga planer på att missa fler SHL-matcher än nödvändigt. Ottawa vill nämligen ha över Wikstrand och låta honom vänja sig vid att spela på den amerikanska kontinenten den här säsongen.
"Vill ha mer rutin"

Men Wikstrand har inget intresse på att åker över nu - han vill stanna i Färjestad.

– Jag känner att jag vill bli en bättre spelare helt enkelt, bli mognare som person innan jag sticker. Samtidigt skulle jag kunna bli en bättre spelare även där men jag känner att jag skulle vilja ha lite mer rutin, lite mer landskamper och kanske ett VM innan jag känner mig helt hundraprocentigt redo att ta en plats där borta, säger han till vf.se.

Även om Ottawa verkligen vill ha över honom nu så är Wikstrand säker på att situationen kommer att lösa sig. I nästa vecka ska han ha en ny dialog med sin agent.

– Det är väl alltid spelaren som har sista ordet, skulle jag kunna tänka mig."