Andreas Jämtin klar för Färjestad

Foto: Johan Freijd, www.hv71.se
 
Nu står det alltså klart precis som jag själv har varit inne på att Andreas Jämtin kommer att spela i Färjestad bk under kommande säsong. Laget har saknat just denna typ av spelare. En retsticka som inte drar sig undan då det hettar till. Anders Erikssons kontrakt däremot påverkas inte av värvningen. Enligt Loob så tittar man fortfarande på Anders och kommer att avgöra hur det blir med honom längre fram. Enligt tidigare uppgifter så var Anders Eriksson inte lika rapp på skridskorna som Färjestad hade hoppats. Men jag tror nog att han ändå passar i lagbygget. Särskilt nu när Joel är ett stort frågetecken.

"Det är en jättepositiv bild av Andreas som växt fram under tiden han varit hos oss. Det förvånar mig inte en sekund att fansen är lite kluvna, det har jag full respekt för. Men någonstans måste vi titta här och nu och framåt för att säkerställa att vi har en konkurrensmässig trupp och ett bra lag." Meddelade Håkan Loob till media.

Det viktiga är också att poängtera att det var inte sådana tankar från början att man skulle kontraktera Andreas eller någon annan heller för den delen. Tanken var egentligen att laget ville fylla ut träningarna med lite mer folk. Andreas Jämtin och Leif Carlsson kom enligt uppgifter riktigt bra överens och detta i sin tur ledde till ett kontrakt.

Fast jag hade det på känn och jag är ändå glad för att Jämtin stannar. Sedan Kåberg slutade så har Färjestad saknat just en sådan här spelare. Nu har Färjestad ett brett och kraftfullt lag och jag tror därför att vi kommer att klara oss vidare riktigt långt.
Särskilt när Stapleton är som en irrande orkan tillsammans med spelare så som Markus Nilsson och Milan Gulas. Jämtin kommer att skapa stormvarning medan resten av spelarna kommer att få göra sitt. Laget är verkligen ett intressant lag.

Jacob Järpegård skapade denna uppställning och jag tycker den faktiskt känns riktigt bra.

Åslund – Asplund – Gulas/Steen
Lilliz – Stapleton – Johansson
Nygård – Ryno – J. Persson
Jämtin – L. Persson – Svensson
A. Eriksson

Källa: farjestadbk.se och vf.se