Kan inte vänta

Foto: Emil Langvad/TT, Ilari i Luleådressen snart är han i Karlstad och lirar för de gröna färgerna.
 
Ilari Melart tränar just nu hemma i Finland men han kommer att slå följe med Färjestad i Italien under nästa vecka. För närvarande enligt media så tränar han inte med Helsingfors utan med NHL spelare. Det är artistkontraktet som ställer till det för honom något som han själv är väl medveten om.
"Det var ingenting som jag tänkte över då jag skrev kontrakt med Luleå m
 
en det klart att det är lite snopet nu i efterhand. Men vi har en väldigt bra set-up i Helsingfors, där alla NHL-spelare som bor här eller runt Helsingfors tränar tillsammans. Vi har haft till exempel 5 mot 5-träning och spelat matcher. Vi är runt 20-25 killar på isen varje dag, berättar Ilari. Hittills har jag inte behövt träna med IFK, men jag får se när de andra killarna åker, då kanske jag får göra det." Säger Ilari Melart i en intervju.

Han har däremot inte särskilt mycket kontrakt med sin nya klubb erkänner han:
"Nej, inte så mycket. Jag har pratat med Peter Jakobsson (sportchef, red anm) om Italien, men vi behöver inte höras särskilt mycket i övrigt. Jag har spelat så många år utomlands, så jag är van vid att sköta mycket av träningen själv. När jag spelade i KHL och i Luleå tillbringade jag också hela somrarna i Helsingfors."

Ilari vet heller inte exakt datum då han kan komma till Karlstad men det blir i slutet av September.
" Jag kan inte säga exakt när, men jag kommer till Karlstad i slutet av september." Säger han och erkänner samtidigt:
"Jag kan inte vänta! Det ska bli väldigt roligt att vara på plats."

 
Tack för ordet.