Färjestad hissar tröjnummer

Rickard Wallins nummer hissas och pensioneras i Löfbergs Arena den 23 september inför publik. Foto: Linn Malmén/TT.
 
Nu står det klart att Färjestad kommer att hissa tröjnummer 51, det vill säga Rickard Wallins nummer. Sex tröjor svajar redan i Löfbergs Arena och nu ser det alltså ut som om det blir en sjunde, nummer 51.

Den 23 september kommer nummer 51 att pensioneras och det görs i samband med Frölunda matchen.

Så här säger Johan Kemi om eventet:
"Den lördagen blir något alldeles extra på Färjestad. Först årets största travdag med Unionstravet, följd av en alltid lika intressant match mellan FBK och Frölunda. Att i en sådan het match dessutom kunna få hylla en av våra stora genom tiderna i Rickard Wallin gör verkligen denna dag till en riktig superlördag på Färjestad."

"Det är det absolut största som kan hända en enskild spelare, att få sitt tröjnummer pensionerat. Men jag känner också att mitt nummer kommer att representera min generations FBK-spelare på ett fint sätt. Det kommer att kännas overkligt att se mitt nummer i taket bland de andra. De är ju mina idoler, var och en på sitt sätt. Overkligt helt enkelt." Meddelade Rickard Wallin.
På frågan hur han ser på eventet så säger han:
"Jag är oerhört stolt!"

Källa: www.farjestadbk.se och www.vf.se