Lennström, Törngren och Johansson heta på gröten

 Lennström med pucken i hand, foto: nwt.se vid hans sida står reservmålvakten i Rögle bk Emil Kruse som spelat tillsammans med Lennström i Bik Karlskoga under förra säsongen.
 
FBK-backen Theodor Lennström fick äntligen spräcka sin målnolla i FBK-tröjan. Tillsammans med Johansson var Lennström en av de mest tongivande spelarna under eftermiddagen. Efter två raka bortaförluster blev det äntligen en seger hemma mot Rögle. Johansson som stänkte upp pucken i samma kryss var riktigt nöjd med sin prestation. 
 
Lennström berättar att han var riktigt glad över att få sätta dit den.
"Otroligt skönt, har nästan glömt bort hur det är att göra mål." Säger Theodor Lennström.
I BIK Karlskoga var Theodor Lennström en väldigt offensiv back som gjorde många egna uppåkningar och ofta fyllde på i anfallen. Det blev totalt 11 mål och 15 assist förra säsongen. Bytet till Färjestad kändes som ett stort steg och han vågade inte spela särskilt offensivt i början på SHL-säsongen.
"I början av säsongen så visste jag att misstag straffar sig hårt i SHL så jag ville bygga upp defensiven och självförtroendet från rätt håll. Sen får offensiven komma så småningom. Jag tror att det kommer nog mer och mer offensivt ju längre säsongen går." Säger Theodor till media. 
Han fortsätter också och säger:
"När det gäller målet så fick jag ett jättebra pass av "Linkan" (Michael Lindqvist) och det var bara att trycka in den."
Han tyckte trots allt att det var en bra match.
"Absolut var det en bra match, speciellt efter de förutsättningar vi hade med närmare femton timmar i buss igår. Kommer ut jättebra, skapar mycket lägen och sätter dem."
Lennström menar också att det fanns några sämre sidor på matchen och det var att de slarvade en hel del.
"Ja, jag tyckte vi slarvade lite så att de kunde göra två mål. Men vi stängde ner dem totalt i tredje."

Även Pennerborn var nöjd med Lennström och säger följande till media:
"Jättekul, ett riktigt snyggt hockeymål!"
Pennerborn ser stora möjligheter för Lennström att utveckla sig i SHL.
"Han är en oslipad diamant som "Ante" (Anders Karlsson) håller på att slipa till. Theodor ska fylla på i anfallen, det handlar om att värdera när han ska gå och inte gå."
 
Tre riktigt skickliga spelare har Färjestad i truppen nu, Jesse Virtanen, Dick Axelsson och Christoffer Törngren. Bilden togs i början av säsongen av Lisa Olaison. Törngren har kommit mer och mer till sin rätt i klubben och har redan bidragit med en hel del poäng.

En annan som verkligen har kommit igång den senaste tiden är Törngren som nu fick möjlighet att utöka sin målskörd under lördagen.
"Lite slumpaktigt, "Sebbe" (Sebastian Erixon) sköt på benskyddet och det var bara att trycka dit den."
Han fick även en fråga om den höga klubben men Törngren rycker bara på axlarna åt det hela.
"Jag vet inte vart jag träffade, de dömde kanske rätt, säger han om den höga styrningen." Säger han och ler.

Foto: youtube.com.

Martin Johansson har också kommit igång och han berättar själv hur han upplevde det att åter börja stå för en målskörd.
"Skönt att göra mål igen, har missat en del chanser på slutet."

Martin Johansson har ett handledsskott av högsta klass och mot Rögle gav det resultat dubbelt upp. 1-0 kom efter att FBK snott pucken på offensiv blålinje och Martin drev in pucken centralt mot en ensam Rögleback.
"Jag var verkligen på väg passa ut till Ryno men han hade en spelare på sig så jag sköt själv."
Det hårda handledsskottet satt perfekt i högerkrysset och när man skjuter vid benen på backen är det svårt för målvakterna att se när skottet går iväg, Justin Pogge var chanslös i Röglekassen. Andra målet satt i samma kryss även om pucken denna gång styrdes dit genom en Rögleklubba.
"Jag har alltid fått höra att jag ska skjuta mer men har alltid varit en spelare som hellre letar passning. Men sista 3-4 matcherna har jag tänkt på att skjuta oftare." Berättar Martin för media.

Källa: www.farjestadbk.se