Linus Johansson nu klar för Färjestad

 
Nu efter en god stund är det klart. Linus Johansson ansluter till Färjestad och spelaren har höga mål satta för den kommande säsongen.

"Färjestad har under de senaste åren spelat en riktigt rolig ishockey med mycket fart, skicklighet och många mål. Jag tror att det spelsättet kommer att passa mig."

Kontraktet är skrivit på två raka år eller som Peter Jakobsson uttrycker det: "två rauka år".

Linus känner sedan tidigare Alexander som han har spelat tillsammans med i Troja.
 
Linus ser sig däremot inte som en storstadsmänniska även om han har bott i Stockholm och spelat för Djurgården.
"Jag har väl egentligen aldrig sett mig som en storstadsmänniska, även om jag är en liten kameleont på det viset. Ibland vill jag kunna köra fram bilen direkt till bostaden medan det vid andra tillfällen finns ett sug efter att sätt sig på tunnelbanan och åka in och kolla i tusen butiker. Men vad jag har hört av Alex (Johansson) så är det en fin stad." Säger han till media.
 
Han vet redan vad som gäller:
"Jag är jättetacksam för de två åren i Djurgården och SHL. Nu känner jag för att ta en större roll och bli ett mer ledande namn i laget."

Linus kommer att spela med nummer 59 under sina år i Färjestad.
 
25 åringen har gjort totalt 41 poäng i Djurgården (18 mål och 23 assistpoäng) under de två senaste säsongerna. Då har han också spelat totalt 90 matcher för Stockholmarna.

Nu förväntas även Jesper Olofsson pressenteras av Färjestad vilket lär nog ske inom en snar framtid.

Tack för ordet.