Många intressanta namn där ute

 
Peter Jakobsson svarade som vanligt ganska fåordigt då det gäller spelare. En spelare som Peter däremot inte förnekade att de hade koll på var Cederholm. Däremot så vägrar han att säga om Färjestad hade lagt bud eller inte på spelaren.

Peter säger angående andra spelare som jag har pratat med honom om följande:
"När det gäller spelarna som vi jagar kommer jag att ligga lågt. Givetvis kan jag inte kommentera vilka det kan tänkas vara. Men såklart finns det spännande namn därute…."

Cederholm?
"Ett intressant namn...mer säger jag inte."
 
Färjestad har ju tidigare värvat Törngren och att ytterligare en spelare från Hv71 kan kanske komma att ansluta är ju inte helt tagen ur mössan heller. Har hört flera rykten om att Cederholm är en intressant spelare för Färjestad.

Skulle det vara så att Jacob Cederholm skulle hamna i Färjestad är det garanterat fråga om ett lån inget annat.
Främst för att Cederholm är draftad och mycket tyder på att han inom kort ska spela i NHL/AHL. Det kan vara så att Färjestad och Peter Jakobsson diskuterar just nu ett lån med Winnipeg Jets för kommande säsong. En process som verkar vara lite bökig och svår kan tyckas.

Vad som händer på backjakten vet vi fortfarande inte, det enda jag kan konstatera att även Cederholm i stor utsträckning finns med på Färjestads radar. Frågan är om han ansluter eller om det blir spel i AHL istället.
 
Tack för ordet.