Marcus Lilliz Nilsson redo för Färjestad i ytterligare två år till

 Nu står det klart att Marcus Lilliz Nilsson fortsätter i ytterligare två år till enligt uppgifter från www.vf.se

Gustav Rydahl är ytterst nära ett liknande avtal med klubben vilket gör att Färjestad behåller dessa båda spelarna även de kommande säsongerna.

En annan nyhet är att Leksand slogs ut av Mora under gårdagen med siffrorna 3-1. Nu väntar en rensning i båda lagen och under onsdagen ska andra omgången mellan Djurgården och Malmö spelas samtidigt som Timrå och Karlskrona tar sig an varandra i en ny batalj.

Under kvällen lyckades också Skellefteå slå Djurgården borta i en jämn kamp som tog det hela till förlängning. Matchen slutade 3-4 på övertid. Det var nog den enda matchen jag blev lite förvånad över. Var övertygad om att Djurgården skulle vinna första omgången. Kanske är det så att jag h ar lite hatkärlek till Skellefteå efter deras seger mot Färjestad senast? Jag vet inte men jag vill hellre se Djurgården i final än Skellefteå om jag ska vara riktigt ärlig.

En av orsakerna kan också vara att jag hoppas Jesper Olofsson ansluter till FBK ganska snart. Fast om SAIK skulle ta guldet så hade ju Färjestad lyckats värva en guldspelare så det kan ju vara bra det också.

Tack för ordet.