Färjestad breddar truppen ytterligare

Nu saknas troligtvis en back också... Det är i alla fall min tanke efter at Fäjestad breddar truppen med en norsk forward vid namn Alexander Reichenberg.

Färjestad försökte förstärka med Carlsson men det fungerade inte, min tanke är att det också kommer att snart presenteras för fansen. En spelare som jag inte hade haft något emot i och för sig är en yngre spelare vid namn David Deutsch som tidigare har spelat för Brynäs men som valde spel i utlandet. Senast kom det information att backen brytit med Zagreb och att han letar efter en ny klubb. 23 åringen kan vara en av de spelare som Färjestad funderat på. Men detta är absolut ingenting som är klart eller ens säkert. David har inte förmedlat något och inte heller Färjestad. Har däremot förmedlat namnet till Peter Jakobsson och så får vi se om det blir något där.
 
Däremot då det gäller Alexander Reichenberg så säger hemsidan om spelaren följande:
"Reichenberg, vars pappa Ronny spelade i Leksand en gång i tiden, hämtas från norska Lillehammer. Förra säsongen spelade han i Sparta Prag där han noterades för 14 poäng (6+8) på 41 matcher. Nu blir det alltså Färjestad BK."
 
Reichenbeg säger följande till media: "Det är stort. Det blir kul för mig att få komma och testa med Färjestad i SHL. Är man som jag från Lillehammer så har man alltid haft bra koll på Färjestad, vilket i och för sig många norska har. Riktigt kul att man får chansen själv."

Däremot är han osäker på vad han kan vara med och bidra med, särskilt då Färjestad redan har på papperet ett riktigt bra lag. Men med tanke på skadorna som finns och det särskilt då det gäller Alexander Johansson samt Per Åslund som finns på listan. Så här säger Alexander Reichenberg:
"Svårt att säga vad man kommer med. Det är ett bra lag jag kommer till så det är väl bara att försöka spela på det sätt de har sett mig spela. Det är ju därför jag får chansen."
 
Peter Jakobsson säger följande:
"Han spelade för Norge i helgen, lirade i förstafemman och gjorde 1+3 på tre matcher. Ska bli spännande att se honom hos oss."
 
Alexander Prince Fredrik Ramprecht Reichenberg (som är hans fulla namn) kommer till Karlstad sent på söndag kväll och förväntas finnas med på måndagsträningen. Det som är värt att poängteras är att detta inte är en värvning, snarare ett lån. Däremot kan vi räkna med att om han skulle imponera på Färjestad så finns det goda chanser att han kan bli en spelare som Färjestad värvar. För övrigt kommer Alexander att spela med nummer 12.
 
Källa: www.nwt.se, farjestadbk.se och eliteprospects...
 
Tack för ordet.