Ottosson nära Färjestad

Färjestad ligger inte på latsidan inför kommande säsong. Enligt både mr.madhawk och några andra som jag har pratat med verkar det som om Axel Ottosson är mycket nära en comeback till SHL och då närmast till Färjestad. Ottosson har spelat tidigare i SHL men då för bland annat MODO. Jakobsson är förtegen med information kring den 21 åriga forwarden men meddelade mig att de håller öga på marknaden och att så fort något spännande dyker upp så vill de hugga. Axel lär därför vara en sådan spelare som Färjestad har huggit på och dessutom som är intresserad. Till Mr.madhawk så säger forwarden följande:
"Jag vet att de är intresserade, men jag vill fokusera på Björklöven nu. Vill ni prata om nästa säsong får ni vända er till min agent."

Otto är redo för spel i SHL åtminstone är det han själv anser.
"Ja, absolut. Det var min första seniorsäsong med MoDo, men det var kul att testa på, men jag har blivit bättre på allt sedan dess."

Under den senaste säsongen med Björklöven har Axel Ottosson gjort 36 poäng på 47 matcher. Är det en ersättare till Linkan vi ser?

Utöver detta så för just nu vad jag vet Färjestad och Jakobsson diskussioner med Anton Lander. Var detta landar någonstans är för tidigt att säga.

Tack för ordet.