Lindström anmäls inte


Färjestad rasar och jag känner en stark frustration över situationen. Ja, jag förstår dem.
En spelare som borde veta bättre frias och slipper straff. En parodi ja visst utan dess like.

Sedan att Skellefteå tränaren försvarar sin spelare underligt... knappast.

Jävisktheten växer tyvärr bland spelare och tränare ibland och så även på domare.

Men ska vi ältra i detta? Det är ingen idé. Färjestad var inte värda att vinna gårdagens match i alla fall. Nu måste Färjestad stäppa upp om det ska bli något utav detta.

Om något ändå ska sägas kring tacklingen så är det detta: Det enda problemet som jag ser med detta är att nu får spelarna tackla som de vill, åtsminstone är det så känslan säger mig. Vem som helst kan gå och säga nu till domarna att de inte menade att tackla så hårt, att de hade klubban under hakspetsen. Steen hade slagit undan pucken för det första och var därmed inte puckförande spelare. Alltså en ojysst tackling i min bok. Det går inte som Bert säger att mena att det var en vinnst för hockeyn. En ojysst tackling förblir ett nederlag inom hockeyn det går inte att  hävda annat. Så detta ska vara en jysst tackling? Bert dream on... come back to the real world please. Vad hade inträffat om Steen verkligen hade blivit skadad? Är det så nivån ska läggas? Där har du mycket att lära Bert Robertsson.

En jysst tackling och en vinst för hockeyn är inte en tackling där du blir avstängd eller blir straffad för. Punkt.
 
Detta är min åsikt och jag delar inte din åsikt där Sanny Lindström eller Wikegårds heller för den delen. Domarna gör inte sitt jobb. Men dåliga dommare har vi träffat på förut eller hur?

Men vi droppar det och jag hoppas Färjestad gör det med. Ingen idé att fräsa mot en motståndare och de dombeslut som fattas. Färjestad och fansen släpp det nu så tar vi nya tag. Fakta är att Färjestad måste bli mycket bättre om det ska bära hela vägen. MYCKET MYCKET BÄTTRE!

Tack för ordet.
 
#1 - - Anonym:

Instämmer helt.