Wikstrand klar för Färjestad

Foto: stefan Eriksson, Färjestad bk.
 
Nu står det alltså klart att Mikael Wikstrand spelar i Färjestad.
"Ja, idag känns det fantastiskt skönt." Meddelade Mikael Wikstrand idag till media.
"Att få Micke klar har legat i pipen en längre tid, men man måste få de svar man behöver av de som äger rättigheterna som Ottawa gör i det här fallet. Nu är det klart och Micke kommer att spela hos oss framöver." Så säger Håkan Loob Färjestads sportchef.

Enligt hemsidan så har han skrivit på för fyra år med klubben och även om Ottawa lånar ut Mikael Wikstrand första året är han klar för Färjestad fler säsonger.
"Jag trivs väldigt bra i Karlstad och i Färjestad BK med allt vad det innebär. Folket här i klubben har från dag ett tagit bra hand om mig så det känns helrätt. Nu vet jag var jag ska vara en längre tid framöver vilket ger mig en trygghetskänsla. På ett sätt känns det som man får dra på sig tröjan för första gången nu när man på allvar är med från början. Det gick ju bra i början av förra säsongen men det blev ju såklart jobbigt ju längre tiden gick och man aldrig fick klart om man skulle få spela eller ej. Nu vet jag." Säger Mikael Wikstrand.

"Vi har en bra backuppsättning och tittar man på fjolårssäsongen fick vi ingen direkt kontinuitet i vår kanske starkaste lagdel. Det fanns fler orsaker men Micke var inte klar för spel, skador, sjukdomar och annat störde så det var inte vid många tillfällen som vi kunde mönstra en hel och frisk backlina. Micke är en klassback och med honom med på tåget från början, samt att alla är hela och friska så känns det ju bra." Säger Håkan Loob.