Jens Westin för fortfarande samtal med Färjestad

Foto: Robert Granström/TT Mycket tyder på att Westin snart kommer att spela i SHL och sannolikheten är mycket stor att det blir just Färjestad bk som blir hans nästa klubbadress.
 
En back som snart kanske kan ansluta är Jens Westin som fortfarande för samtal med Färjestad.
"Det stämmer." Säger han till media. Orsaken till att överhuvudtaget för samtal med Färjestad är främst Ante Karlsson som han känner tidigare. Något som antagligen bidrar starkt till att han kommer att skriva på. Däremot meddelar han att ingenting ännu är klart och påskrivet.
"Nej, det kan jag inte riktigt säga. Jag kan säga ändå att det finns några alternativ, det är så det ser ut just nu." Meddelade han.
Däremot anser han att Färjestad är ett av de bättre alternativen för honom.
"Det är en jättebra förening, en storklubb. Allt jag sett och hört verkar bra."
Att Jens har varit en av Timrås nyckelbackar under den gångna säsongen råder det inga tvivel om, han snittade 23.32 minuters istid/match och har även under säsongen nått toppen rent poängmässigt med sina 15 poäng (3+12) på 50 matcher.

"Jag är nöjd med säsongen i helhet och fick bra förtroende i alla spelformer. Jag har tidigare alltid sett mig som en mer defensiv back som spelar enkelt och är rörlig. Men den här säsongen fick jag mycket förtroende i offensiva situationer, powerplay och så, och känner att jag har utvecklat den sidan mycket." Jens har också under sin hockeykarriär spelat 191 SHL matcher för Modo och 50 matcher i finska ligan med Esbo Blues. I Timrå har han spelat fyra år och ser fram emot att ta klivet upp i SHL igen, vilket säkert bara är en tidsfråga.
 
Källa: www.vf.se