Gustav Rydahl fortsätter i Färjestad

Färjestad förlänger med Gustav Rydahl, det handlar om ett 1 års kontrakt. Rydahl sade redan före slutspelet att han hade som målsättning att vara kvar i klubben och det har alltså nu gått igenom.

"Känns hur gôtt som helst. Det kändes bra från start. Alla i och omkring laget har tagit hand om mig på ett fantastiskt sätt och fått mig att känna mig som hemma på nolltid. Det blev helt klart en nytändning att få dra på sig tröjan igen." Säger han till media.
Rydahl berättar också vad han anser om ledarna och hela organisationen.
"De har trott på mig från dag ett och jag har fått spela det spel jag är bra på. Sen är det liksom inga problem att ge allt i alla lägen när man spelar för klubben i sitt hjärta, så är det ju."

Han vet också vad som förväntas av honom under den kommande säsongen.
"Jag känner att jag har mer i mig än vad jag kanske fått ut de senaste säsongerna. Sättet vi spelar på gör att jag hela tiden utvecklas. Spelet med puck är en grej som jag ska jobba hårt på kommande säsong. Vi spelar ett snabbt spel här så det gäller att vara med på noterna. Min målsättning är att utvecklas i den spelformen."

Peter Jakobsson säger följande kring förlängningen av Rydahls kontrakt:
"En bra kille. Han är träningsvillig, har bra fart - en stark rollspelare av den typen vi känner att vi behöver i laget. Han har varit ute och skaffat sig rutin och vi tror han kommer att växa ytterligare i sitt spel kommande säsong."

Kontraktet är endast på ett år men det ser varken Gustav Rydahl eller Peter Jakobsson som några problem med.
"Absolut inte, jag tror att det ger mig en hel del möjligheter i slutet av nästa säsong." Säger Rydahl då jag frågar honom.

Peter är inne på samma linje.
"Det ger möjligheter åt båda hållen. I Gustavs fall så har han en kanonmöjlighet att utvecklas och ta nästa steg. Skulle det gå så bra som vi tror och hoppas så har vi ju en möjlighet att förlänga. Skulle det istället bli svårt med istid så sitter han ju inte fast i något avtal som eventuell kan försvåra en flytt. Men vi tror stenhårt på Gustav och vi är helt överens om turerna."

Källa: mejlkontakt och färjestads hemsida.