Markus Svensson klar för Färjestad

Markus Svensson är nu klar för klubben, ett twitterinlägg bekräftar övergången och mrmadhawk meddelade samma sak för en liten stund sedan på sin blogg.

Mrmadhawk skriver följande: "I förra veckan kunde MrMadhawk.se avslöja att Färjestad var i hamn med Markus Svensson. Nu presenteras Svensson av klubben."

Källan som mrmadhawk stöder sig på är: #fbkse #lagbygget pic.twitter.com/NKmZLBU3Ie

 
Uppdaterad information:
 
Nu trillade nyheten in på Färjestadshemsida.
Svensson säger följande:
"Det känns mycket intressant att vara här och få vara med på den nya resan som Färjestad har startat. Det blir en ny resa även för mig."
 
Precis som jag skrev innan jag uppdaterade informationen så har Svensson skrivit ett tvåårs kontrakt med klubben. Peter Jakobsson är nöjd med värvningen:
"En bra och rutinerad målvakt som kommer att vinna matcher åt oss. Sen tror vi att han och Adam kommer att komplettera varandra på ett bra sätt - ungdom och rutin."

Många kritiker menar att Markus Svensson är för gammal för att lira hockey men det håller inte han själv med om.
"Om jag inte kände att jag har massor kvar att ge så hade jag nog lagt av tror jag. Jag känner mig fräsch och väldigt sugen på att starta upp mitt nya hockeyliv här i Karlstad."
 
Markus Svensson har lirat i KHL nu senast men innan dess var han involverad vid Skellefteås guld och har en bred erfarenhet om hur det är att vinna matcher åt sitt lag. Han besökte också Karlstad innan han fattade sitt beslut.
"Jag hade väl ganska öppet sinne för vad som kunde tänkas komma. När Färjestad sen hörde av sig så blev det ett jätteintressant alternativ. Jag åkte hit och träffade folk i och kring laget och fick ett väldigt bra intryck. Det sägs också vara en stad som är trevlig att bo i."
 
Han är själv mycket glad över att följa med på den resa som Färjestad har inlett.
"Det känns jättespännande att vara här."
 
Som extra information vilket även kan läsas på hemsidan så kommer Svensson att spela i nummer 53. Medan Adam Werner tar nummer 35 och Olle Eriksson-Ek bär nummer 20. 
 
 
Tack för ordet.