Färjestad presenterar Holm och Ante fått nytt jobb

Nu står det alltså klar att Färjestad presenterar Arvid Holm, under dagen stod det dessutom klart att Timrå plockar tillbaka Ante och skriver ett fem års kontrakt med honom.

Anders Ante Karlsson är riktigt nöjd med att vara tillbaka i Timrå och han säger följande:
"Det känns inspirerande och roligt att vara tillbaka i Timrå IK. Det är positivt och en framtidstro i klubben just nu. Vi kommer att ha ett intressant och utvecklingsbart lag och med den härliga publik som finns i Timrå ska vi bli svårslagna i vinter."

Färjestad presenterade dessutom målvakten som ersätter Adam Werner och spelaren heter precis som det skvalats om tidigare.... Arvid Holm.
 
Jag var inne på det senast då Färjestads Stefan Eriksson vinklade kameran mot ett par skydd... Det var bara en tidsfråga innan Arvid skulle presenteras av Färjestad som Markus Svenssons backup kommande säsong.
Arvid säger följande till media: "Det var skönt och väldigt bra för min utveckling att få spela i en toppklubb som Färjestad med allt vad det innebär. Att få jobba med ”Masken” och Markus är ju en möjlighet man tar om man ges chansen."

Färjestads tänaren Maciej Szwoch är också mycket nöjd med Arvid och han säger följande:
"Samma ålder och en mycket liknande storlek, så likheter finns. Arvid är en spännande ung kille som tagit gigantiska kliv i sin utveckling. Jag gillar hans förmåga att spela taktiskt, han är en hårt arbetande målvakt och trots hans ungdom är det en väldigt mogen kille, både som spelare och som människa. Det ska bli jättekul att få jobba med honom, och vi ska göra allt för att få ram den absolut bästa versionen av Arvid Holm”.

Kontraktet som är på 1 år till att börja med (finns goda chanser till förlängning givetvis) ger målvakten möjlighet att ta ytterligare steg i sin utveckling.
"Förra säsongen lärde mig mycket.Det är en stor skillnad att spela seniorhockey då alla är större, starkare och det går fortare. Sen har du resandet som ska kombineras med mycket spel. Det är också en grej att vänja sig med och det tycker jag att jag har gjort. Men hierarkin är ju ganska tydlig till en början, men min ambition med den här flytten är såklart att få spela så mycket som möjligt. Annars vore det ju ingen idé." Fortsätter han och berättar också för media att han känner redan en Färjestadsspelare som han ser fram emot att träffa ofta.
"Jag känner Linus Johansson. Vi är från samma ställe och jag har umgåtts väldigt mycket med Linus lillebror Tim, så det är skönt att ha Linus på plats när man kommer så att man har någon att snabbt kunna snacka lite skit med vid lunchen."
 
Källor: www.vf.se och www.farjestadbk.se
 
Tack för ordet.