Dragan till Malmö? Attityd förändring, lika värde?

Dragan Umicevic, ratad av FBK, ratad av Frölunda, Malmö nästa? Färjestad borde plocka honom tillbaka och ge honom en ny chans nu när Axelsson valt bort FBK för MODO.

Enligt många medier så verkar det som om Dragan får flytta på sig igen. Eftersom Frölunda har drabbats av en kris ekonomiskt sådan så kommer man troligtvis inte kunna har råd att ha kvar forwarden. Personligen tycker jag synd om Dragan. Visst dyr men faktiskt skicklig forward. Några menar att Dragan var svår att ha i ett lag. Men jag tvivlar starkt på detta och han vill lira hockey. Tror däremot att man har problem med att han är invandrare då kanske. Men som jag tänker så har jag den uppfattningen om att alla människor är lika värda. Det vill säga att Dragan har samma rätt att spela hockey i vilket lag som helst precis som vilken annan spelare. Någon sade till mig att jag bara slänger ur mig olika kommentarer, bara för att ha någonting att göra. Men det gör nog alla bloggare i sådana fall. Jag har Färjestad hjärta och att leta efter spelare precis som en scout är ett stort intresse för mig. Det verkar ibland som om detta retar vissa människor om man ger kommentarer och förslag till medier om vilka som skulle vara intressanta. Samma sak var det även på sidan: Svenskafans.com
En orsak varför jag till slut valde att sluta där. Man blir mobbad på grund av att man har olika åsikter, eller att man för fram olika förslag. Funderar lite på vad är det som säger att alla experter har rätt och alla tidningsmänniskor? Inte mycket, har läst både Roos, Wikegårds och många andra olika s k experter och många av dem kör huvudet i väggen mer än en gång. Det jag har lärt mig av hockeyvärlden är att tränarna hittar spelare under de mest konstigaste stenarna på en strand fylld av hockeyanda. Men så fort någon som inte är expert eller kommentator på en tidning, krönikör eller vad man nu kan kalla dessa ger en kommentar så blir man ganska omgående förpassad och hånad. Det är lustigt det där. Trodde att det var meningen med att man skulle ge kommentarer till olika texter och därmed också skapa lite liv på sådana platser. Vem sitter och läser en text bara rätt upp och ned utan att läsa kommentarer till texten? Det är något med att ge och läsa kommentarer som skapar en känsla av delaktighet i ett lag. Något som skapar ett starkare band till laget och en ökad inblick i hur hockeyn fungerar. Men tydligtvis retar detta  en mindre grupp och dessa kan heller inte vara tysta utan måste öppet håna och utan förståelse kasta ut sig en massa skit. Många av dessa kommentarer kan vara nedsättande och hemska, på grund av att dessa som skriver dessa kommentarer i sin tur inte tänker på att man kan faktiskt såra andra genom det som de själva skriver.

Dessa personer skulle aldrig säga detta som de skriver offentligt. Men så fort man är ute på nätet så är det fritt fram att mobba, håna och skriva verbala hemskheter till varandra. Det är inte samma sak som att stå där och säga det rakt ut mot en annan person då man möts i ett rum eller?? Men det är just vad det är. Det är samma sak. Att visa varandra respekt är något som försvinner mer och mer idagens samhälle. Bara se på både fotboll och hockey. Där kan fansen tydligen få göra vad de vill mot varandra utan att skämmas för det. Är det inte dags att förändra den hemska attityden? Ja det tycker jag i alla fall.