Färjestad slog Växjö på straff

Hillding var den hetare pjäsen under matchen. Trots det så ligger Färjestad kvar i den nedre regionen och jag oroar mig kraftigt över om detta ska bli en så udda situation som att Färjestad och Hv71 kommer att få spela mot allsvenska lag när säsongen är över? Fast det klart, det har gått bara 17 matcher sedan SHL öppnade dörren för spel. Så mycket kan inträffa. Färjestad kan mycket väl precis som Hv71 vända trenderna och vinna igen. Här anser jag att Prestberg borde få fortsatt förtroende i Färjestad hela säsongen. Laget behöver honom och det måste också Loob och company inse. Färjestad vann på straff denna gång och måste givetvis vinna kommande matcher för att vända trenden och andas ut. Färjestad har 19 poäng för närvarande och jag känner mig inte säker förrän man börjar fylla på poängen med treor helst med ett flertal sådana under kommande matcher. Skönt att veta att Hillding producerar i alla fall och att Liffiton är tillbaka i spel.

Vi får se när Stafford och Belle är tillbaka. Det vore bra om dessa två herrar började att göra det svårt för lagen. Färjestad behöver en grym defensiv och fler målgörare för närvarande.
 
Matchen slutade i alla fall 1-2 till Färjestad på straff.
 
Matchvinnare: Taylor och Hillding enligt mig i alla fall.