Det Ante mig han stannar i Färjestad

 Foto: Peter Bäcker/www.vf.se
 
Färjestad förlänger kontraktet med assisterande tränaren Anders ”Ante” Karlsson. Det sträcker sig över nästa säsong. Det innebär att Färjestads tränarteam blir intakt även 2018-2019.
– Känns som man är riktig Karlstadsbo nu, säger ”Ante” till FBK:s hemsida. För tre år sedan skrev han FBK-historia.
 
Anders "Ante" Karlsson berättar för media att Färjestad länge har varit hans första val och nu har han alltså skrivit på en förlängning som sträcker sig även över nästa säsong. ”Ante” gör sin tredje säsong i FBK. Han skrev historia när han undertecknade första kontraktet. Då blev han den förste assisterande tränaren genom tiderna som FBK hämtade utifrån.
Karlsson säger själv till media följande: "Känns jättekul att få möjligheten att fortsätta att jobba med den här gruppen. Sen har jag blivit lite kär i staden också. Det är svårt att inte trivas här, både med staden och människorna jag har omkring mig. Jag är ju inne på mitt tredje år här och de som till en början var arbetskamrater ser jag ju mer som nära vänner idag. Det är ju en sådan sak som en längre vistelse på ett ställe medför, och det är trevligt."
 
"Ante" Har dessutom en son i NHL som många nog skulle vilja se i Färjestad. Det är givetvis Anton Lander som spelar i NHL.
Peter Jakobsson är mycket nöjd över att "Ante" stannar.
"Vi vill ha kontinuitet i grejerna och ”Ante” var den av ledarna vars kontrakt gick ut efter den här säsongen. Nu har vi förlängt med honom och ledargänget får arbetsro och kan lägga upp en längre strategi tillsammans."
Säger Peter till media.
Pennerborn är riktigt glad över att ”Ante” stannar. 
"Det är en go gubbe som sprider glädje omkring sig. Lägg därtill en jäkligt kompetent person som vi är glada att få fortsätta ha hos oss".
 
Anders Karlsson hade fått flera bud från olika klubbar att ta över som huvudtränare men "Ante" har nobbat samtliga och han säger till media följande: "Det har varit och är en jätterolig resa. Jag ser fram att göra den även nästa år."
 
Källor: www.vf.se och www.nwt.se