Sam Hallam skriver på för Växjö

Den som hade hoppats på att Färjestad skulle inom en snar framtid värva Sam Hallam kan glömma det. Idag tecknade Sam Hallam ett femårs kontrakt med Växjö Lakers och därmed fortsätter han i samma klubb.

"Att förlänga Sams avtal kändes som ett helt naturligt led i att fortsätta prioritera den kontinuitet som varit så framgångsrik för oss. Vi har under Sams styre lyft till att tillhöra det absoluta toppskiktet inom svensk ishockey och där vill vi fortsätta vara. Sam och övrig ledarstab står för allt det som klubben som helhet vill stå för - Seriositet, ambition, envishet, kompetens och stolthet." Meddelade Evertsson.
"Det enkla hade kanske varit att byta miljö men det här är den största utmaningen jag kan ge mig själv. En utmaning som jag ser fram emot i en miljö jag trivs väldigt bra i." Sade Sam i media.

Fem säsonger, är en mycket lång tid särskilt om man ser på många andra tränare som fått gå efter en eller två säsonger. Vad som däremot händer med Jörgen Jönsson inom en snar framtid är fortfarande osäkert, men det har varit ett lyckat par och om han förlänger med Växjö skulle absolut inte förvåna mig heller.

Källa: expressen.se