Intressanta nyheter

Foto: Mikael Fritzon/TT. En detalj som har fängslat Grönborg är att Dick Axelsson är i sitt prime och att han leker hockey just nu. Något som också Gronborg hoppas att han ska göra även för Landslaget.

Dick Axelsson och Tommy Samuelsson hamnar under kvällen i blickfånget när det gäller media. Dick hamnar i blickfånget i mer positiva ordalag då han finns med i planerna på OS-spel, däremot har Tommy Samuelsson inte fått ta del av lika roliga nyheter då han inte längre  får fortsätta i ERC Ingolstadt.

Tommy Samuelsson däremot i en mindre trevlig rubrik där han inte längre får fortsätta att träna det tyska laget ERC Ingolstadt. Enligt uppgifter till www.vf.se så får tränaren sparken efter en mindre lyckad säsong. Ingolstadt har förlorat sju raka matcher i ligan och samtidigt bara gjort åtta mål.

"Vi tackar Tommy Samuelsson för hans arbete i ERC Ingolstadt", säger sportchefen Larry Mitchell och Claus Gröbner, klubbchef, i ett uttalande där de bland annat berömmer Samuelssons engagemang.

DEL har landslagsuppehåll för närvarande och tills vidare tar Larry Mitchell över som tränare.

I en mer positiv nyhet som kretsar kring Dick Axelsson i samma tidning framkommer det att Dick är mycket nära OS spel. Men fakta är att det är första gången på 1,5 år som VM-guldforwarden från 2013 drar på sig landslagströjan igen.

Dick själv ser fram emot OS spel och att spela i landslaget.
"Det är en otrolig chans, så det är bara att sätta full fart nu och spela sin bästa hockey. Då har man en väldigt god chans att få spela OS. Det har alltid varit en dröm, nu blev den lite mer realistisk när NHL-spelarna inte kunde bli uttagna. Jag satsar fullt ut." Meddelade Dick Axelsson som inleder med medverkan under Karjalaturneringen i Örebro.

Många var tveksamma över hur Dick skulle klara sig och det vet också Färjestadsforwarden om.
"Det är klart att jag har läst vad folk skriver, men bara för att jag var skadad ett halvår så tvivlade inte jag på att jag kunde spela hockey längre. Det var mest journalisterna som stod för den biten. Jag tror på mig själv och tvivlade inte en sekund. Sedan kanske det har gått lite extra bra med målskyttet, men jag vet att jag fortfarande kan. Jag var inte orolig." Säger han till media.

Han ler på sitt typiska sätt och lägger till en typisk kommentar som han brukar:
"Det är klart. Det var många som satt och väntade på att man skulle göra fiasko också antar jag. Men det är klart, jag är en kille som skrivit många ettårskontrakt och gillar press, nu får jag göra det jag älskar och då blir det oftast bra."

Grönborg har redan sin vision klar för Dick Axelsson och säger:
"Jag hoppas han fortsätter vara het som ett strykjärn, det är viktigt att han fortsätter att lysa där ute. Att han tycker det är kul. Det är framför allt det jag har attraherats av under höstsäsongen, att han leker hockey. Det ska vi tillåta honom att göra här också."

Källa: www.vf.se